Sunucu Tanıtımı GHOSTTOWN: BIRTH OF HELL - REDM Z-RP Roleplay sunucusu

begarnir

RT Kullanıcı
21 Kas 2023
6
1
38
28
İzmir
Ghosttown: Birth Of Hell


Untitled design kopya.png
Giriş

Herkese selamlar arkadaşlar. Uzun zamandır RedM ve FiveM üzerinde bir proje üzerinde çalışıyorduk ve bunu artık resmi bir şekilde duyurmanın zamanı geldiğini düşünüyoruz. Tabii, hala üzerinde çalışmalarımız devam etmekte ve en geç yılbaşına kadar projeye dair çalışmalar sürdürülecek. Bu bağlamda, ilgilenen arkadaşlara güncellemeler düzenli olarak yine forum üzerinden yayınlanacaktır.

Biz kimiz?
Bizler, Ghosttown Arts adı altında toplanmış bir Z-Roleplay geliştirici grubuyuz. 2014'ten bu yana birçoğunuzun bildiği post-apokaliptik evren, yani DayZ temasını MTA platformunda başlatarak, Arma 3 platformunda devam ettirdik. İki yıl önce vefat eden dostum Berkay ile birlikte Türk RedM'inde Z-RP fikrini ortaya atmıştık, ancak yaşanan üzücü olay nedeniyle tüm projelere ara vermek zorunda kalmıştık. Ancak, son bir yıldır yeniden aktif hale geldik. Kendi scriptlerini yazan ya da dışarıdan temin eden, kendi evreni ve hikaye tabanı olan, gelişen, geliştiren ve Ghosttown serisini devam ettirmeyi hedefleyen bağımsız bir grup olarak yolumuza devam ediyoruz.

Kısaca Ghosttown'un evreni nedir?

Burada hikayenin tüm ayrıntılarını anlatmak yerine, size yalnızca keşif ve etkileşim üzerine kurulu bu dünyanın küçük bir penceresini açacağım. Gerisi sizin keşfetmenizi bekliyor.

Alternatif bir tarihin gölgesinde, insanlığın sonu 1898'de başladı. Dünya, sadece enfekte olmuş insanlarla değil, daha önce hiç görülmemiş bir tehditle yüzleşti. İnsana benzeyen ama çok daha büyük, gizemli bir ırk, tarihin sahnesine çıkmış ve dünya, bu karanlık güçlerin arasında yeni bir savaşa uyanmıştır. İnsanlık, iki cephede birden hayatta kalma mücadelesi verirken, her köşede çözülememiş sırlar ve keşfedilmeyi bekleyen derin bir geçmiş yatmaktadır.

Bu evrende her adım, sizi daha büyük bir bilinmeze götürürken, gerçeklerin ne kadarını öğrenebileceğiniz tamamen size bağlı...



Sunucunun hikayesel ve ekosistemik özellikleri:

1- İnteraktif bir hikaye yapısına sahiptir. Yani genel topluluğun tercihlerinden etkilenerek hikaye gelişir ve çözülür. Sunucuda bu bağlamda önceden duyurulmuş bir etkinlik yoktur. Oyuncular bulmacaları çözdükçe, kişiye, gruba veya genel topluluğa yansıyacak olaylar meydana gelir.

2- İpuçları sunucuda metadır. Yani oyundayken tamamen oyun içindesiniz. Bulduğunuz ipuçları, sanki orada varmış gibi değil, gerçekten orada olacak, envantere alınabilecek ve kullanılabilecektir.

3- Sunucuda rol yapmak ya da iyi silah kullanmak, ön planda olacağınız anlamına gelmez. Undercover kuralları geçerlidir. Yani bir olay karşısında, bug veya hile olmadığı sürece, desteğe çağırılmak yerine olaylar oyun içinde çözülmektedir. Bu, şu anlama gelir: Yapılan rol hataları Undercover'ı ihlal ediyorsa, bu, karakterinizin ölümü ile sonuçlanabilir.

4- Sunucu hard roleplay düzleminde değildir. Yani attığınız her adımın emotesini atmanıza gerek yok. Ancak bir arcade planımız da yok. Hikayeye uyum sağlandığı ve evrene uygun hareket edildiği sürece herhangi bir kısıtlamamız bulunmamaktadır.

5- Her şeyi rahatça satın alabildiğiniz veya ulaşabildiğiniz bir RedM evreninde değiliz. Dünya ticareti bir yana, kıtaları geçtim, eyaletler arası iletişimin bile zayıf olduğu, takas sisteminin yaygınlaştığı yeni bir evrendeyiz. Yemeğinizi pişirecek, suyunuzu dolduracak, atınızı bulup eğitecek ve silahınızı üreteceksiniz. Başlangıçta yalnızca tek bir bölge güvenli olacak ve zamanla oyuncuların grup halinde gösterdikleri rol kalitesine göre yeni güvenli bölgeler açılarak bu gruplara tahsis edilecektir.

6- Oluşturulan her yeni bölgenin kendine has bir savaşçı ya da barışçıl yapısı, kuralları, inanç sistemi ve sosyolojik yapısı olacaktır. Örneğin, bir bölgede hırsızlık ölüm cezasına çarptırılabilirken, başka bir bölgede hırsızlık onurlu bir davranış olarak kabul edilebilir.

7- Vahşi Batı kültüründen tamamen yozlaşmış bir evrendeyiz. Kıyafetler buna göre yeniden yapılandırıldı. Bahsedildiği gibi birden fazla yönetim ve yaşam biçimi olduğundan, etnik köken ve yaşam tarzınıza uygun bir karakter oluşturabilirsiniz. Bu konuda İngilizce karakter limitlerini askıya aldık ve zorunda kalmadıkça kullanmayacağız.

8- Son olarak Undercover durumu: RedM ortamında çok kullanılmayan ve eksikliği nedeniyle hatalara yol açan bir durum. Yaptığınız legal ve illegal faaliyetlerin bir gizlilik yapısı vardır. "Maske taktım, artık tanınmam" gibi bir durum söz konusu değildir. New Life Rule durumu gerçekleşmediği sürece, maske takmak gizlenmek için yeterli değildir. Geçerli ve yeterli ipuçları toplandığı sürece, oyuncu karşı tarafı tanıyabilir. Bu konuda önce anlaşmamız gerekir. Undercover durumu, oyuncunun yaptığı işlerin gizlilik derecesidir. Eğer bir eylem sürekli tekrar ederse veya dikkat çeker ve geride bir delil bırakılırsa, undercover durumundan çıkılır. Bu, ölümle sonuçlanabilir. Bu yüzden evrende yaptığınız her eylemin ve kararın nereye varacağını düşünerek hareket etmelisiniz.

Sunucunun Güncel sistemsel özellikleri:

1- Zombi Sistemi: Belirli bölge ve kasabalarda zombiler bulunmaktadır. Bu zombiler lootlanabilir ve özel bir durum için kullanılabilir olacaktır.

2- Loot sistemi: Zombilerin bulunduğu mekanlar, hikaye bağlamında çok girilemediğinden hala orada kalan bazı eşyalar mevcuttur. Bu eşyaları ilk önce siz ele geçirin.

3- Yeni sağlık sistemi: Artık çatılardan atlayıp hiçbir şey olmamış gibi devam etmek ya da çatışma esnasında dokuz kurşun yiyip hiçbir şey olmamış gibi çatışmaya devam etmeniz mümkün değildir. Aldığınız her ağır hasar sizde kanama etkisi yaratabilir. Bu durum tekrarlandıkça nişan almanız zorlaşacak, koşmanız yavaşlayacak hatta yoğun kanama durumu olursa yere düşecek ve tedavi olmadan yerden kalkamayacak, elinizi dahi kaldıramayacaksınız. Aynı şey yüksekten düşmek için de geçerli. Eğer yüksekten düşerseniz sakatlanacaksınız; koşmaya çalıştığınızda acıdan yere düşecek ve bir süre yerden kalkamayacaksınız. Ancak bu durumlar için sahada anlık tedavi yöntemleri mevcuttur. Bu sayede mekaniksel olarak yaşanan powergaming olayları biraz da olsa önlenmiş olacak.

4- Takas sistemi: Oyuncular, birbirleriyle takas yaparak alışverişlerini daha kolay gerçekleştirebilecekler.

5- Pazar sistemi: Bu sistem sayesinde oyuncular artık ihtiyaç duydukları malzemeleri buradan temin edebilecekler. Paranın hala bir miktar değeri vardır.

6- Yeni at sistemi: Bu dönemde emrinize hazır bir seyis veya at yok. Kıtlıktayız. Bu yüzden at satışı artık pek mümkün değil. Yaban hayatta kendi atınızı bulacak, eğitecek ve o at ile iyi bir arkadaş olacağınıza eminim.

7- Craft sistemi: Hayatta kalmak için üretmek tek seçeneğiniz. Bu nedenle üretim planları kıymetlidir. Üretim planlarını bulun, malzemeleri toplayın ve üretin. Bu, size mutlaka güç katacaktır.

8- Hastalık sistemi (Geliştirme aşamasında): Her derenin suyu içilmez, her yerde uzun süre kalınmaz. Kendinize dikkat edin. Hastalık sistemi ile oyuncular belirli enfeksiyonlar kapabilir. Bu da sağlık ve stamina'ya etki edecektir. İyi nişan alamayacak, hatta durumu ağırlaşırsa uzun süre yürüyemeyecek, silah tutamayacak ve ata dahi binemeyecektir. Doğadan topladığı belli başlı otlar ile işi bilen simyacılardan destek alabilir ya da kendisi simyacı olup insanlara şifa dağıtabilir.

9- Ev sistemi (Geliştirme aşamasında): İlk zamanlar için geçerli olmasa da ilerleyen süreçte oyuncular kendi arazilerini satın alıp sıfırdan evlerini inşa edebilecekler.

10- Yeni NPC düşmanlar: RedM'in oyuncu kapasitesi ortada. Maalesef çok geliştirilen bir platform değil. Bu nedenle savaştığınız ve savaşacağınız düşman grupları tamamen NPC'lerden oluşacak. NPC'ler, kendisini komuta eden kişiden takip, durma, ateş etme veya ateş kesme gibi komutlar alacak, zor ölecek ve güçlü silahlara sahip olacaklar.

11- Metalı eşyalar: Rol esnasında bir mağara içinde bir kitap ya da bir yerde parşömenler bulmanız mümkün. Bu, hikayeyi keşfetmeniz ve gizemleri çözmeniz için bir araç olacaktır.




Sonuç:


Size daha fazla özellik sunmak, rol deneyimini zenginleştirerek evreni birlikte geliştirmek ve genişletmek için buradayız. Amacımız, RedM'e yeni bir soluk kazandırmak. Ancak, bu projeyi özel kılan şey, Benim ve Berkay'ın hayalini kurduğumuz bir çalışma olmasıdır. Bu yüzden, kar amacıyla oluşturulmuş bir proje değildir ve herhangi bir kişiden menfaat beklenmemektedir. Elbette, aldığımız beğeniler bizim için değerlidir; ancak asıl amacımız büyük bir oyuncu kitlesi toplamak değil, keyifli bir ortam hazırlayıp bu ortamda hep birlikte eğlenmektir.

Bu bağlamda, eğer bizimle birlikte bu deneyimi yaşamak istersen, seni de aramızda görmekten mutluluk duyarız.

Discord:
Linkleri görebilmek için Giriş yap Kayıt ol

Önümüzdeki günlerde, konu başlığının altına güncellemeler ve oyun içi görseller paylaşılacaktır. Şu anda bazı çalışmalarımız devam ediyor.



1725960203671.png
1725960253907.png
1725960306171.png
1725960350845.png
1725960455404.png
1725960476904.png
1725960542077.png
1725960584887.png
1725960629790.png
1725996223714.png
 
Son düzenleme:
  • Wow
Tepkiler: SAMU

SAMU

Super-Mod
10 Kas 2021
82
15
43
İlgi çekici bir çalışma olmuş. Proje güncellemelerinizi forumda paylaşmaktan çekinmeyin! Bol şans 🎉
 
  • Like
Tepkiler: begarnir

begarnir

RT Kullanıcı
21 Kas 2023
6
1
38
28
İzmir
Teşekkür ederim, çok sağolun. Düzenli olarak paylaşımlara devam edeceğiz merakınız olmasın. Yakın zamanda tanıtım ve gameplay yayınlamayı da zaten planlıyoruz. İnce ayrıntıları tamamlamamız gerekiyor.
 

BU KONUYU GÖRÜNTÜLEYEN KULLANICILAR